Sunday, June 7, 2009

Twin of Chaos 12

"Yora! Dapur tak bersihkan lagi." Neo tiba-tiba mengarah Yora yang sedang bertungkus lumus membersihkan bilik air.

"Ish, sabarlah! Kau tu tak buat kerja nak mengarah orang pula."

"Suka hatilah aku nak buat ke tak nak. Cepat, lepas bersihkan bilik air, aku nak kau bersihkan dapur pulak. Okay."

"Ish." Hanya itu yang mampu Yora suarakan. Kalau melawan lebih-lebih nanti, buruk padahnya.

Dia hanya memerhati Neo penuh rasa sakit hati.

Tetapi, tanpa mereka sedar, setiap sudut di dalam rumah itu telah dipasang dengan kamera tersembunyi.

"Amboi, demand-nya perempuan kau, Zen." Sindir Kei. "Sedap-sedap je dia buli bakal isteri aku."

Zen yang turut menonton rakaman itu hanya mampu menggaru keningnya yang tak gatal. Selamatlah dia tak cakap dekat Yora yang aku suruh dia buat macam tu. Kalau tak...

Kemudian, di dalam rumah agam itu, terlihat Neo membasuh sebuah teko antik dan beberapa buah cawan. Kemudian di susunnya cawan dan teko itu di atas meja yang telah dikemas oleh Yora. Setelah itu, kelihatan dia berlari ke ke atas menuju ke bilik tempat khas dia tidur. Setelah memunggah bagnya, dia mengambil sesuatu lalu kembali turun ke bawah.

"Apa dia nak buat?" Tanya Kei. Zen hanya menjungkitkan bahunya.

Kemudian kelihatan Neo mengeluarkan beberapa bekas daripada bag kecil yang di bawa turunnya tadi.

Setelah diperhati betul-betul, rupanya Neo sedang membancuh teh. Selesai membancuh, dia menuangkan teh tersebut ke dalam satu daripada cawan yang dibasuhnya tadi, dan meminum air itu.

"Yora!" panggil Neo.

"Ini adalah teh. Kau tahu teh tu apa?" Usiknya dan dibalas dengan jelingan daripada Yora.

"Dalam teh ni aku dah letak racun, kalau kau berani, minumlah. Okay, aku nak jalan-jalan dekat luar sekejap. See ya!" Kemudian dia berlalu pergi.

"Dia memang tak jujur." Kei tersenyum. Zen di sebelahnya hanya mendengus.
Hari ini mereka berempat tak pergi ke sekolah. Yora sibuk di dera Neo. Zen dan Kei pula sibuk meneliti bakal isteri mereka.
Malam mula menjelma. Selalunya di rumah, Yora dan Neo akan tidur sebilik. Tetapi malam ini, mereka ditempatkan di bilik yang berasingan. Dari kaca tv itu, Kei dan Zen mula dapat mengagak perangai sebenar Yora dan Neo.
Neo adalah seorang gadis yang mesra dan selalu tersenyum. Dalam masa yang sama, dia sangat sinis. Tetapi apabila keseorangan, wajahnya bertukar serius dan dingin, sesiapa yang melihatnya pasti tak berani untuk mendekatinya. Dia juga akan memukul orang yang menyebabkan dia marah tanpa berfikir.
Yora adalah gadis yang dingin pada luarannya. Tetapi, dia sebenarnya seorang gadis yang sangat lembut, menurut kata dan mudah diugut. Dia sebenarnya takut dengan Neo tetapi tak dizahirkannya. Bila dia diusik, wajahnya akan berubah menjadi sangat comel.
Perwatakan mereka sebenarnya terbalik. Hai... tak faham betul!

No comments:

Post a Comment