Saturday, July 24, 2010

Twin of Chaos 26

“WHAT THE HELL ARE U DOING??????” Suara Zen meninggi, menarik Neo aka isterinya itu menjauhi Stella yg dah nyawa-nyawa ikan(tak tahulah sama ada dibuat-buat ataupun real...) Dia terkejut apabila tiba-tiab terdengar riuhan di kelas belakang dan pelajar-pelajar mula memeberitahu yang Stella sedang dibelasah oleh Neo!
Neo terdorong ke belakang dan perasaan kejamnya tadi tiba-tiba melayang pergi. Tangan Zen yg mencengkam kuat pinggangnya membantutkan niatnya nak terus menghantam si perempuan sundal tu. Seisi kelas menyaksikan adegan ngeri tu, termasuklah audience yg tak dijemput iaitu pelajar dari kelas yang lain, cemas apabila melihat Stella yang teruk dibelasah oleh Neo.
Kei dan Houx memeriksa keadaan Stella yang terkulai layu di atas lantai. Bibir dan hidungnya tak sudah-sudah merembeskan cecair pekat kemerahan manakala rambutnya yg selalunya tersergam indah menjadi seperti ekor ayam jantan yg baru lepas terkena electric shock!
“Hey, can someone called the doc?”Arah Houx selaku leader of the class walaupun kejadian ini bukanterjadi di kelasnya. Sorryla, dah terbiasa jadi king control. Dia kelihatan agak kelam kabut dan cemas walaupun jarang bagi mereka untuk melihat dia dalam keadaan begitu.
“She’s fine....”Kei bersuara tenang. Matanya bukan kepada Stella tetapi tajam merenung ke arah Yora yang sedang berpura-pura tidur di mejanya. Cuba untuk tidak dikaitkan dengan kejadian yang berlaku sebentar tadi. Dia memang tak teringin nak tolong si Stella tu lagi pun. Lantak dialah!
Yora melepas nafas lega. Bukan aku tak nak tolong, tapi aku tahu Neo kalau hot dia mesti nak lepaskan marah dia tu. Aku tak nak jadi mangsa kekejaman dia. So, thanks Stella sebab selamatkan aku. Plus, padan muka kau... hehehe. Bisiknya seorang diri sambil dibirnya terukir senyuman kecil.
Sementara Zen yang turut tak cukup nafas melihat kejadian tadi bersuara.“What do u think you’re doing?”Perlahan suara Zen di telinganya, masih terduduk sambil memaut pinggang Neo kuat,takut-takut kalau budak hilang akal ini menjadi agresif semula. Lagipun si mangsa masih di depan matanya. "She`s nearly die! Are you going insane?"
Neo menoleh belakang. Muka Zen yang teramat dekat dengan wajahnya ditenung. Hensem nya laki aku...kikikikiii...
“Zen..." Panggil Neo perlahan. Matanya yang tadi hampir-hampir bertukar seperti mata puntianak tiba-tiba memancarkan sinaran yang begitu memukau. "Kau marah aku lagi, ke?"
"Ha...??” Mata Zen berkelip beberapa kali. Adakah ni masa yg ssuai untuk kau tanya benda-benda macam ni???
Melihat mata penuh mengharap Neo yang bersinar-sinar dan hampir membuatkan di kesilauan, Zen menjawab “Okay, fine.”
Neo tertunduk dan hatinya mula berbunga-bunga mengalahkan bunga seri pagi yang sedang mekar tersenyum di luar banggunan sekolah mereka. “I thought so....” Tapi Neo tersengih tiba-tiba. “It’s ok. Tonight I’ll persue you again ok....” Bisik Neo di telinga Zen seraya melepaskan dirinya dari pelukan lelaki tu.
Dia bangun dari duduknya dan lantas berkata lagi. “Bye Bye.” Sempat dia mencubit pipi lelaki yang bagaikan kehilangan kata-kata itu. Dgn senyuman, dia keluar meninggalkan kelas itu tanpa sedar, yang dia telah meninggalkan huru-hara yang ditimbulkannya tanpa langsung menunjukkan rasa seolah-olah dia bertanggung jawab ke atas semua ini.
Dalam keadaan yang dungu dan sedikit kecoh dan... kecoh banyak pun ada, hati Zen tiba-tiba membentak geram. Shit! Denyutan jantungnya tiba-tiba dirasakan seperti hampir-hampir meloncat keluar daripada tubuhnya. Semuanya gara-gara Neo yang bodoh, sial pikir bagus tu. Dia cubit pipi aku, malunya!!!!
Bunyi bising dalam kelas tu mula reda apabila Stella dibawa keluar ke bilik rawatan sedangkan Neo pula hilang entah ke mana. Audience yg tidak dijemput tadi akhirnya beransur pulang ke kelas masing-masing dan tanpa lelah mereka mula membuka sesi forum perdana mengenai situasi yang terjadi sebentar tadi yang sedia diberi tajuk 'Serangan Dasyat Neo kepada Stella!'
“What happened just now??” Tanya cikgu Political History, Sir. Andre yg baru masuk ke kelas apabila dia tiba-tiba terserempak dengan setela yang bagaikan diserang binatang buas. RUGINYA AKU MASUK KELAS LAMBAT HARI INI! Sempat hatinya menyesal. Tetapi selepas seketika dia mengeluh hampa apabila pelajar2 kelas tu hanya menjungkit bahu tanda tak tahu. Lantas dia meletakkan bukunya di atas meja dan mencebik, "Korang tu, semua benda tak tahu!"
Cis, ada hati nak kata kat orang. Dia tu, bila benda dah jadi, barulah dia nak datang. Lepas tu sibuk-sibuk tanya `apa dah jadi? apa dah jadi?` Dalam senyap seisi kelas mula mengutuk.
Walaupun keadaan hari ini begitu dasyat, mereka tetap berasa sedikit seronok apabila kejadian ini berlaku, bolehla mereka melawat kelas pelajar perempuan yang kebanyakannya begitu sombong dengan mereka.
Sekembali mereka ke kelas selepas menghantar future jenazah itu ke bilik rawatan, Kei terus ke tempatnya, di sebelah Zen.
“Hat happened to Neo??” Tanya Kei kepada Zen. Melihat Zen hanya mengangkat bahunya, dia menyambung lagi "She`smight be injured?".
“She’s ok." Suara Zen mendatar menjawab pertanyaan abangnya. "She still have the power to tease me... Urgghhh!" Nampaknya dia masih geram tentang hal tadi. Tapi Neo slalu je buat macam tu kat dia sebelum ni. Kenapa lak dia rasa lain macam hari ni bila dia diusik sebegitu. Ah, ntahla! Akhirnya, dia berterusan bermain dengan perasaannya sehinggakan abangnya yang menunggu riaksiseterusnya daripadanya hany mampu mencebik, kecewa.
Kei mula rasa bosan. Ye la...belajar sejarah-sejarah macam ni, sapa yang tak boring kan?
Dia memandang adiknya. Alahai, macam biasa... Keluh Kei apabila melihat Zen yg tekun mendengar lectures Poli His(nickname untuk Political History) yang memboringkan itu tanpa dia sedar yang adiknya langsung tak mendengar apa yang diterangkan.
Kemnudian,Kei memandang guru yang sedang mengajar di depannya. Lagi boring! Akhirnya dia membuat keputusan!
Streeeeeeetttt......
Kerusinya ditolak ke belakang. “Sir!” Panggilnya. Cikgu Sejarah mereka memandangnya.
“ May I go out?” Pintanya sopan.
“ Where to?”
“ Toilet.”
“What for?”
Cikgu ni la... Rungutnya.
“ My angel is calling Sir.” Senyumannya melebar ketika dia berjalan keluar. Jawapannya tadi membuatkan wajah cikgunya merah padam! Tak tahu kenapa dan mengapa..?

4 comments:

  1. wah bestnya.. cpt la sbmbung ek.. x sbr nk tgu smbungn cta awk..

    ReplyDelete
  2. erm... bla nk sambung..

    klau publish buat nvl mmg sngt mendpat smbutan nie....

    xsbr2 nk bca... jgn tutup blog nie yer

    ReplyDelete
  3. bila nak ada sambungan cte twin of chaos ni....

    ReplyDelete