Sunday, July 26, 2009

Save Your Stray Love 2

"Hey honey, whats up!"
"Whats up kepala otak kau! Kau duduk senyap-senyap boleh tak?!" Seorang lelaki yang kacak dan sentiasa berwajah dingin memberi amaran kepada adik kembarnya. Adiknya, Ki hanya mampu tersenyum sumbing tanpa mempedulikan abangnya.
"Jun, Jun... Aku dah hidup dengan kau hampir lapan belas tahun. Jadi kau janganlah cakap dengan aku menggunakan kata-kata yang membosankan macam tu lagi. Kalaulah aku terpaksa hidup dengan kau lebih seratus tahun lagi, memang malanglah aku."
walaupun dia langsung tak memberi reaksi kepada kata-kata adiknya, tetapi dalam hati... 'Kalau aku ada jarum dan benang dekat tangan aku sekarang ni, dah lama aku jahit mulut kau!'
Melihat abangnya hanya senyap, Ki mengeluh. "Hai apalah nasib. Ada abang pun macam kayu."
Walaupun perlahan namun cukup kuat untuk didengari Jun.
Lalu untuk mengelakkan dirinya daripada dipanggil kayu, Jun terpaksa bersuara.
"Ki, macam mana dengan adik kau yang sial tu?"
Buat seketika Ki hanya merenung abangnya seolah-olah tak percaya.
"Do you mean Wiki?"
"Habis tu siapa lagi?!" jawabnya separuh membentak. Benci betul apabila mendengar nama itu disebut.
"Oh my god, Jun. She`s hell pretty and you called her 'sial'...? What with that? Anyway, she`s fine. Kenapa? risau tentang dia?" tanya Ki dan senyaman sinis tiba-tiba terhias di bibirnya apabila melihat abangnya tiba-tiba menutup buku yang dibacanya.
"You know what? I have no time to worried a rubish like her.. so.."
Tetapi, belum sempat Jun mengahabiskan kata-katanya, Ki tiba-tiba bangun.
"Ok, ok. Take your breath and calm down my beautiful brother." Lelali itu menggaru keningnya seketika sebelum bersuara lagi. "Er... I must go now. No time to treat a lion like you. Bye, honey!" Satu flying kiss dilepaskan untuk abangnya dan dibalas dengan renungan membunuh yang memang menakutkan.
Wow.. mencemaskan!


"I believe I can fly."

"Woi, sudahlah tu. Malu aku tau tak! Kau tak nampak ke tempat awam ni. Janganlah bising ikut suka hati je. Hai, menyusahkan betul!" Bisik Max sambil menarik tangan Micky.

"Cakap baik sikit. Suara aku sedap tau!"

"Alahai... siapa pula yang cakap suara kau tak sedap? Aku cuma suruh kau berhento menyanyi je." Max mengaru kepalanya yang tak gatal. Dahlah hari ni panas semacam je, kena layan perangai tak betul budak ni pulak. Malangnya!

"Kau suruh aku berhenti menyanyi? Kau tahu tak, nyanyian ni adalah sebahagian daripada hidup aku. Kita dah bersama hampir lima tahun, Max. Aku ingatkan kau faham keinginan aku, rupanya... Aku kecewa Max!"

"Kau...? Ah, lantaklah! Malas aku nak layan." Setelah menarik nafas sedalam mungkin, Max akhirnya bangun lalu menukar tempat duduknya ke belakang. Baik aku buat-buat tak kenal dengan dia ni.

"Cis!" Micky mencebik. Eleh, aku pun tak kisahlah. Baik aku sambung menyanyi balik.

"Waiting for you...!"

"Ha, tak payah nak waiting, waiting. AKu dah sampai ni."

Tiba-tiba Houl pula yang muncul.

"Ha, ni seorang lagi. Tak habis-habis nak ganggu hidup aku!"

"Eh, siapa pula yang ganggu hidup kau? Sudahlah, jangan nak merapu. Tu.. teksi dah tunggu tu."

"La... naik teksi ke? Ish, malas betulla." Keluh Micky.

"Habis tu? Dah kau rosakkan kereta aku, terpaksalah kita naik teksi." Houl memandang wajah Micky yang buat-buat tak tahu. Kemudiannya dia menyambung lagi. "Dahlah, jom cepat. Max!"

Micky dan Max bangun serentak mengekori Houl ke teksi mereka. dalam keadaan itu, mereka tak sedar ada sesuatu yang sedang menunggu mereka di asrama.

"Eh? Kita silap masuk bilik ke?" tanya Micky apabila terlihat seorang lelaki yang teramatlah comel sedang berdiri di sebelah seorang lelaki yang tak kelihatan wajahnya.

Max keluar melihat nombor rumah banglo asrama tersebut dan setelah menggaru kepala berkali-kali, dia kembali masuk ke dalam rumah. "Betullah ni banglo asrama kita."

"Memanglah ni banglo kita! Takkanlah kau tak nampak laptop, tv, radio dan almari cd aku yang mahal tu." Seloroh Micky.

"Habis tu, tadi kau cakap kita silap bilik." Tanya Max lagi. Tercengang-cengang.

"Ish, tulah kau. Aku suruh kau mengorak Princess Lufi yang genius tu kau tak nak. Tengok, sekarang ni otak kau dah bertambah kritikal dan membimbangkan." Kata Micky sambil menujal-nujal kepala Max.

"Hoi, kau ni kurang ajar!" Max menepis tangan Micky. Tapi, apa kaitannya dengan mengorat Lufi? Entahlah...

"Er.. whoever you are, can I ask you... What are you doing here?" tanya Houl dengan penuh berhemah. Oh god... budak oii, aku suruh jawab, bukan senyum. Houl menggaru kepalanya yang tak gatal apabila melihat budak itu hanya tersenyum manakala yang seorang lagi buat tak tahu je.

"Hello." Sapa budak yang comel itu sambil melambai ke arah mereka bertiga. Max, Micky, dan Houl tersenyum sambil membalas lambaian budak itu.

"Saya Daiki Marcell. Panggil Daiki je. Yang ini abang saya, Diniel Daizi Heiro." Tunjuk Daiki kepada budak lelaki di sebelahnya.

"Oh, Daiki and Diniel... Apa korang buat dekat sini?" Tanya Houl sekali lagi.

"Kami pelajar baru dekat sini. Tadi cik tu cakap, ini banglo asrama kami."

Micky dengan pantas menyampuk. "Cik? Boleh awak bagitahu, cik yang mana satu?"

"Cik? Tak ingatlah nama dia. Ala. yang macam pondan tu."

"Macam pondan?" terkedu Max dan Houl mendengarnya. Muka comel nak mampus, tapi mulut... main lepas je. Baguslah kalau dia kawan dengan Micky nanti.

"Oh, Cik Sally..."

"Ha, Cik Sally." Daiki mengiyakan jawapan Micky.

Manakala Micky pula mendengus. Cis, aku ingatkan cik manalah tadi. Rupanya pondan empat segi tu!

"Abang kau tu, kena penyakit apa? Parkinson?" tanya Micky lagi tetapi dia terkejut apabila Daiki tiba-tiba terjerit kecil.

"Mana ada parkinson!" Wajahnya sedikit garang.

Amboi, garangnya. "Ok, ok.. Tapi, kenapa dia senyap je."

Belum sempat Daiki nak menjawab, Diniel terus bangun daripada tempat duduknya dan keluar dari bilik itu meninggalkan mereka semua yang terpegun.

"Wow, cunnya... eh?" Dengan pantas mereka menerpa Daiki.

"Kau pasti ke yang dia tu abang kau? Bukan kakak ke?"

"Tu abang aku la..."

No comments:

Post a Comment