Friday, May 29, 2009

Mei Elizabeth 2

Hari ini aku terserempak dengan Dio sewaktu aku sedang memerhati Leo dari jauh. Dia tiba-tiba muncul di belakangku lalu berbisik ke telingaku.
"Good morning."
Aku terkejut. Tetapi apabila melihat wajah manisnya yang tersenyum, aku turut tersenyum.
"Good morning." balasku.
"Tengok Leo?"
Aku mengangguk sambil tersenyum lagi.
"Awak tahu Leo sukakan Lana?"
Aku mengangguk. "Tahu."
"Tapi, awak masih sukakan dia?"
Aku masih mengangguk. "Leo masih belum jadi milik Lana." Kali ini aku tersenyum malu-malu.
Dari bertingguh, Dio terus duduk mengadap aku. Renungan matanya yang lembut di sebalik kaca mata itu memang sangat cantik.
"Saya suka cara awak yang tak pernah putus asa." Katanya.
"Terima kasih."
"Saya nak bagitahu sesuatu dekat awak hari ini."
Aku mendekatinya. "Apa dia?"
"Tapi, saya hanya akan cakap sekali saja. Jadi, dengar betul-betul."
Aku mula fokus kepada bibirnya. Takut kalau tak dapat dengar apa yang akan dikatakannya dengan betul.
"Saya suka awak."
Buat seketika fikiranku menjadi kosong. Ayat 'saya suka awak' yang diucapkan Dio berulang-ulang di fikiranku dan semakin lama manjadi semakin kuat.
"Bagusnya." Tiba-tiba satu suara kembali membawa aku ke alam sedar.
Alamak! Leo!
Habislah, Leo dengar dan nampak segala-galanya.
"Leo... aku tak buat apa-apa." hanya apabila berbicara dengan Leo aku bahasakan diriku sebagai 'aku'.
"Tak apalah. Tapi Dio. Sebagai ketua pasukan, awak tak patut curi tulang di sini. Latihan dah nak bermula." Kemudian dia berlalu meninggalkan aku dan Dio.
Bagus juga dia dengar. Mesti dia cemburu. Tapi, dia tak nampak macam cemburu pun. Sekurang-kurangnya cakaplah begini tadi,
'Malangnya Dio. Walaupun kau sukakan Mei, tetapi Mei sukakan aku.'
Ha... kan bagus macam ni.
Tetapi, lain pula yang jadi hari ini. Keadaan menjadi bertambah complicated.


Aku LeoLanaDioAku

Ah... rumitnya cinta.

No comments:

Post a Comment